جمعه ۰۷ مهر ۰۲

13قانون طلايي لوگو

طراحي و خلاقيت در لوگو

13قانون طلايي لوگو

۹۲ بازديد

تكنيك هاي طلايي براي طراحي لوگو

خدمات طراحي لوگو حرفه اي ريوال : خلق بيش از 1500 نمونه كار گرافيكي طي 12 سال توسط تيم ريوال توانسته اين مجموعه را دراين قسمت جزو بهترين ها قرار دهد. از آنجا كه يك آرم موجوديت تصويري است كه يك سازمان را نشان مي دهد ، طراحي آرم يك بخش مهم از طراحي گرافيك نيز است. يك آرم يا سمبل  اصلي يك سيستم شناسايي پيچيده است كه بايد بطور عملكردي در كليه ارتباطات يك سازمان گسترش يابد. بنابراين ،طراحي آرم ها و تركيب آنها در يك سيستم هويت بصري يكي از دشوارترين و مهمترين زمينه هاي طراحي گرافيك است. آرم ها در سه طبقه بندي قرار مي گيرند (كه مي توانند تركيب شوند). ايده هاي تصويري ، اشكال كاملاً انتزاعي هستند. نقاشي ها نمادي ، طرح هاي نمايشي هستند. آرم ها (يا كلمات كليدي) نام يا نام هاي اوليه شركت را نشان مي دهد. از آنجا كه آرم ها به معناي نمايندگي نماد هاي شركت ها يا هويت شركت ها و تقويت شناخت فوري مشتري آنها است ، اغلب براي طراحي مجدد و تاثير گذاري روي مخاطب سودمند است.

لوگو ,نمادي ,كلمه اي يا تركيبي از آن چه كه يك شركت در رابطه با محصولات يا خدمات خود از آن استفاده مي كند. بسياري از شركتهاي مشهور داراي آرمهاي نمادين هستند. به عنوان مثال ، مك دونالد از يك “M” بزرگ طلايي به عنوان يك آرم استفاده مي كند و اپل از يك تصوير تلطيف شده از يك سيب با گاز گرفته شده از يك طرف استفاده مي كند. طراحي و نمايش آرم ها راهي است كه باعث مي شود تا مصرف كنندگان بتوانند محصولات و خدمات خود را به خاطر بياورند و بشناسند و آنها را از يكديگر متمايز سازند. شركت ها مي توانند آرم ها را به عنوان علائم تجاري در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاري ثبت كنند. دارندگان نماد تجاري حق انحصاري استفاده از علامت ثبت شده را دارند.

در كل طراحي لوگو مانيفست كل شركت شماست و ميتواند شما را بهتر و دقيق تر در عموم مردم جانمايي كند. معرفي يك شركت، برند و هرچيز ديگر در ۲۰ دقيقه اول آشنايي افراد با آن محصول و يا برند صورت خواهد گرفت اگر يك تبليغ از اين مقوله بهره لازم را نبرد دچار ضعف است و آرم به عنوان شعار تجاري، اقتصادي و حتي اجتماعي فعاليت شما در اين ۲۰ دقيقه ميتواند بسيار موثر باشد.

طراحي لوگو چيست؟

براي درك اينكه يك لوگو چيست ، ابتدا بايد درك كنيم كه هدف اصلي آن چيست. فرايند شكل گيري طرح بايد با هدف اين باشد كه فوراً قابل شناسايي ، الهام بخش اعتماد ، تحسين ، وفاداري و برتري ضمني باشد. اين بخش يكي از جنبه هاي بازار تجاري يا يك نهاد اقتصادي يك شركت است و شكل ها ، رنگ ها ، فونت ها و تصاوير آن معمولاً با ساير آنها كه در يك ويترين قرار گرفته است  تفاوت هاي چشمگيري دارند.طراحي لوگو ابزاري براي برندسازي و بازاريابي است كه مي تواند براي نشان دادن مشاغل مورد استفاده قرار گيرد. آرم شما نشان دهنده نام تجاري شما است. ما هر روز آرم هاي مختلف را مي بينيم بيشتر آنها  در يك زمينه تجاري يا براي نشان دادن يك تجارت استفاده مي شود.يك لوگو نمادي است كه براي كمك به تبليغ و تبليغ عمومي استفاده مي شود .يكي از مسائل مهمي كه براي يك سازمان ميتواند مطرح باشد طراحي لوگوي آن است. اين قسمت از شركت شما ميتواند هميشه نام سازمان را به خاطر مشتري بياورد و در ذهن افراد باقي بگذارد.

تفاوت نوشته با لوگو در اين است كه صرفا شما را متمايز مي كند و اين امر بسيار مهم خواهد بود، نماد بانك ملت را در نظر بگيريد شما اگر در خياباني نا آشنا به دنبال اين بانك بگرديد صرفا چشم و ذهن شما به دنبال نماد اين بانك خواهد گشت، حال اگر در يك خيابان به دنبال يه بانك با نوشته معمولي بوديد چقدر سخت تر بود. اين تنها بخش كوچكي از برند سازي و نماد سازي در تبليغات است. از آنجايي كه در اين بخش قصد بر توضيح “طراحي لوگو” در مديوم رسانه اي داريم اين مبحث را در اينجا خاتمه داده و به “طراحي آرم” و يا “نشان واره” خواهيم پرداخت.

تكنيك هاي طلايي براي طراحي لوگو در بالا به صورت اجمالي توضيح داده شد.طراحي لوگو داراي يك خاصيت بصري است اما در رسانه و مديا شما با حركت، صدا و در كل متغييرهاي بصري و شنيداري روبرو هستيد. حال اين به چه معني است؟

با يك مثال ساده شروع خواهيم كرد قطعا همه ما با سري اول موبايل هاي كه در ايران ورود پيدا كرداند  آشنا هستيم، شركت Nokia جزوه همين دسته از بازار رقابتي در ايران بوده است. اگر از شما بپرسم لوگو شركت نوكيا چيست؟ در جواب چه خواهيد گفت ؟
دو دست كه همديگر را مي فشارند؟ يك دست كودك و يك دست مسنتر !

قطعا شما در همين حين كه به اين تصوير را تجسم نموديد، صدايي نيز به ذهنتان خطور كرد، كه آن هم مختص به شركت نوكيا خواهد بود.

بايد به شما بگويم شما درست تصور كرده ايد با اين تفاوت كه لوگوي شركت نوكيا  اين ميباشد و آن چيزي كه شما بيان نموده ايد طراحي لوگو شركت نوكيا بوده است.

13 قانون طلايي براي خلق اثري ماندگار

قوانيني كه ميتواند در طراحي لوگو براي طراح و سفارش دهنده مفيد باشد

01. از نام تجاري مشتري خود اطلاعات كسب كنيد

اولين قدم براي ايجاد طرح آرم سفارشي ، شناختن جزئيات كسب و كار مشتري خود است. هر شغل حداقل تا حدي متفاوت است. بايد آن تفاوت كوچك را دريابيد. بدانيد چه چيزي باعث مي شود تجارت آنها از بقيه شركتهاي مشابه در بازار متمايز شود. طرح مشتري را بطور خلاصه بخوانيد زيرا مي توانيد نكات لازم را در آنجا مشاهده كنيد. اما اگر به طور خلاصه هيچ جزئياتي وجود ندارد ، سؤال مربوط را از مشتري بپرسيد.

آغاز طراحي

در مورد بازار هدف و مشتريان از مشتري سؤال كنيد. چه كسي مشتري ايده آل محصول يا خدمتي است كه تجارت ارائه مي دهد. تمام اين اطلاعات براي يك طراح آرم ضروري است. چنين جزئيات در انتخاب عناصر طراحي مناسب قلم ها ، رنگ ها ، شكل ، نماد ، خطوط و موارد ديگر كمك مي كند.

02. يك تم براي آرم خود انتخاب كنيد

بر اساس نوع صنعت مشتري خود مي توانيد يك دسته طراحي آرم را انتخاب كنيد تا طراحي آرم شما بيشتر متمركز شود و به شما امكان مي دهد تا بهتر تمركز كنيد. اين امر بسيار مهم است اگر از سازنده آرم آنلاين استفاده مي كنيد ، زيرا در اينجا دسته هاي مختلف طراحي لوگو را انتخاب كرده و انتخاب مناسب را براي ايجاد يك طراحي كامل و سريع آماده مي كنيد. در هر صورت ، شما بايد با مفهومي پيش برويد كه فكر مي كنيد بهترين ايده آرم است.

هويت

03. طرح را آماده كنيد

هميشه ايده خوبي است كه قبل از شروع روند طراحي ، طرح كلي از طراحي آرم خود را تهيه كنيد. ممكن است با ترسيم ايده هاي مختلف لوگو روي يك كاغذ شروع كنيد. براي ساده نگه داشتن چيزها ، سعي نكنيد رنگ ها را در طرح هاي خود پر كنيد. اين به شما كمك مي كند تا يك نماي كلي واقعي تر از چگونگي ظاهر آرم مورد نظر خود را به دست آوريد. مشتري خود را با اين طرح خشن ارائه دهيد و منتظر پاسخ باشيد.

الهام گيري

هنگامي كه يك بازخورد مناسب و يك سيگنال مثبت از مشتري خود دريافت كرديد ، ايده طراحي خود را گسترش داده و توضيح دهيد. روش ديگر و بسيار ساده براي انجام همين كار ، استفاده از سازنده آرم آنلاين است ، اين امر باعث مي شود در وقت شما صرفه جويي شود و با استفاده از خلاقيت خود مي توانيد آرم خود را بسازيد.

04. طرح را ساده نگه داريد

يكي ديگر از مهمترين نكته اي كه بايد به آن توجه داشته باشيد مربوط به سادگي طراحي است. از آنجايي كه قرار است يك آرم ابزاري براي ارتباط باشد ، بايد تا حد امكان ساده نگه داشته شود. آن را به گونه اي طراحي كنيد كه افراد بتوانند پيام را در نگاه اول فوراً دريافت كنند. به همين دليل است كه بيشتر شركت هاي جهاني از طراحي ساده لوگو برخوردار هستند. به عنوان مثال ، آرم نايك يك طراحي ساده و ساده است. آرم اپل به سادگي يك سيب با نيش است.

بررسي طراحي لوگو رقبا

استفاده پيچيده از رنگ ها ، قلم ها ، شكل ها و خطوط باعث مي شود تا مردم از نگاه دوم به آرم دلسرد شوند. آنها براي بدست آوردن معني از آرم تلاش خواهند كرد. از اين رو ، آنها قادر نخواهند بود از برند موجود در پشت آرم كه طراحي پيچيده اي دارد ، بياد بياورند. اما سادگي فقط يك اصل نيست كه فقط براي طراحي آرم از آن رعايت شود. در حقيقت ، هر كدام از آيتم هاي طراحي گرافيكي را مانند طراحي بروشور ايجاد كنيد ، بايد پيام خود را به روشي ساده ارتباط برقرار كند.

05. انتخاب يك طرح رنگي

اكنون ، هنگامي كه شما با يك طرح طراحي مصوب آماده هستيد ، مرحله بعدي انتخاب رنگ ها براي تزئين آرم شماست. با اين حال ، اگر مطمئن نيستيد كه چه رنگهايي به طراحي شما مناسب است ، هميشه بهتر است بر اساس مشخصات شركت و صنعت مشتري خود يك تحقيق كامل انجام دهيد.

در اينترنت سرچ داشته باشيد تا بررسي كنيد كه چه رنگ و سايه اي كامل مي تواند آرم شما را تكميل كند. با مشتري ، همكاران يا دوستان خود مشورت كنيد و فراموش نكنيد كه براي رسيدن به يك رنگ بندي متناسب با طراحي آرم خود ، قضاوت هاي خود را انجام دهيد.

سبك طراحي

اگر در مورد اينكه كدام رنگ براي آرم شما مناسب خواهد بود مطمئن نيستيد ، از طراحي وب سايت مشتري خود بازديد كنيد . مي توانيد از وب سايت رنگ بگيريد. ممكن است مشتري از اين رنگها در وب سايت با دقت استفاده كرده تا شخصيت و احساسات برند را منعكس كند.

06. فونت هايي را انتخاب كنيد كه داراي ويژگي برند تجاري هستند

قلم ها عناصر اصلي هستند تا لوگوها منحصر به فرد به نظر برسند. مي توانيد بسياري از آرم هاي جهاني را كه به خاطر استفاده بي نظير آنها از حروفچيني به ياد مي آوريم ، به خاطر بسپاريد. به عنوان مثال ، به دليل فونت دستنويس كلاسيك كه در طراحي لوگو استفاده مي شود ، آرم Coca-Cola فوراً به ذهن مي آيد.

اين يك قلم سفارشي است كه مخصوص آرم ايجاد شده است. اين قلم به آرم شخصيت مي بخشد. به طور مشابه ، نماد FedEx را به عنوان نمونه اي درخشان از فونت هاي ساخت يك شخصيت برند ، انتخاب كنيد. در اين آرم از يك نوع حروف برجسته و جسورانه براي نشان دادن برند خدمات پيك شركت استفاده مي شود.

بهترين

اگر نمي توانيد فونت دلخواه خود را بسازيد ، هنوز انتخاب هاي بسياري با كيفيت بالا از قلم ها داريد. طيف گسترده اي از قلم هاي با كيفيت در اينترنت به صورت رايگان موجود است. اين قلم ها يك بار گران بودند اما اكنون مي توانيد آنها را رايگان يا با قيمت هاي پرتلاطم دريافت كنيد.

06.آن را به ياد ماندني كنيد

 وقتي بالاخره طراحي آرم سفارشي خود را انجام داديد ، بدانيد كه آيا اين يك طراحي به ياد ماندني است يا نه. حافظه مردم ضعيف است زيرا همه موارد را براي هميشه در ذهن خود نگه نمي دارد. اما موفقيت آرم شما در وادار كردن بينندگان براي حفظ آن در حافظه است. هر وقت آرم را ديدند بايد نام تجاري پشت آن را به خاطر بياورند.

به عنوان مثال ، هر زمان كه يك آرم قوس زرد را مشاهده كرديم ، فوراً مي دانيم كه متعلق به تجارت فست فود مك دونالد است. بنابراين ، اطمينان حاصل كنيد كه چيزي در لوگوي شما وجود دارد كه افراد طرح را به خاطر خواهند آورد. اينها نكات اساسي اما اساسي براي طراحي آرم سفارشي است كه بايد به عنوان طراح گرافيك به طرز سرسختي دنبال كنيد.

07.آرم را به درستي شكل دهيد

كسب و كار مانند دوستيابي است,شما در تلاش هستيد مشتريان مختلفي را به برند خود علاقه مند سازيد و نام تجاري خود را گسترش دهيد تا برند شما در بر سر زبان ها بيافتد پس شما بايد به فكر يك آرم مناسب براي اين تصوير باشيد يعني تصويري كه افراد را به شما علاقه مند سازد و تاثير مثبتي بر روي ذهن آنها بگذارد.

لوگو شما در اولين نگاه تاثير زيادي بر تصور افراد خواهد گذاشت كه آنها بر اساس آن كسب و كار شما را درك مي كنند و اين منظور را به آنها مي رساند كه اگر نياز به ما داشتيد به ما اطلاع دهيد.

از آنجايي كه آرم شما بخش مهمي از نام برند شما را شامل مي شود شما بايد مطمعن شويد كه اين كار را درست انجام مي دهيد تا لوگو بتواند تاثير خوبي بر روي بينندگان بگذارد.اين آرم بر روي تمام محصولات و كسب و كار شما قرار مي گيرد و بايد به گونه اي باشد كه مشتريان را به سمت شما سوق دهد.علاوه بر اين يك طراحي لوگو حرفه اي براي برند شما ميتواند به خوبي با بين شما و مخاطبين شما ارتباط برقرار كند.

08.هويت نام تجاري خود را بيان كنيد

شما آرم را براي هويت بخشيدن به نام تجاري خود مي خواهيد.هويتي كه مشخص مي كند شما به چه سمتي در حال حركت هستيد و براي انجام اين كار بايد بدانيد كه هويت اصلي كسب و كار شما چيست.با تعيين نام تجاري خود مي توانيد بخش مهمي از هويت را شكل مي گيرد و همين امر باعث مي شود براي انتخاب و طراحي لوگو ايده هاي گوناگوني به در ذهن شما و طراح به وجود بيايد.

“انتخاب اسم بايد منحصر به فرد و ويژه كسب و كار شما باشد”

در اينجا برخي از سوالاتي كه مي توانيد از خودتان بپرسيد

علت اينكه اين تجارت را آغاز كرديم چيست؟

قوانين و هنجارهايي كه براي ما به عنوان ي شركت مهم هستند چيست؟

چه چيزي باعث مي شود برند ما خاص شود؟

سه كلمه كه مي خواهيم مشتريان ما براي توصيف ما از آن استفاده كنند چيست؟

09.بهترين مواردي كه مي تواند الهام بخش شما باشد كدام است؟

سخت ترين قسمت فرآيند طراحي لوگو جستجو براي پيدا كردن يك ايده است.در اين قسمت ما چند نكته را در نظر گرفته ايم تا آن را مطالعه كنيد.

با يك ايده خاص شروع كنيد

شما فردي هستيد كه علاقه داريد آرمي مفهومي و الهام بخش داشته باشيد براي اينكار بايد ابتدا ايده هاي كلامي را جمع آوري كنيد و آنها را روي ورق پياده سازي كنيد”ايده ها بايد خاص و منحصر به فرد باشد”تا بتوانيد نسبت به رقباي ديگر يك سرو گردن بالاتر باشيد.

ما در اين قسمت سه مرحله براي شما در نظر گرفته ايم تا بتوانيد ايده هاي خلاقانه را بيابيد:

  1. با افراد مختلف مشورت كنيد:صحبت كردن و الهام گرفتن از ذهنيت افراد مختلف(حتي افراد با ذهنيت بد)مي تواند يك ايده خاص را در ذهن شما شكل دهد تا بتوانيد يك ايده خاص و حرفه اي را بيايد
  2. به عنوان بيننده خود را قرار دهيد:ليستي از كلماتي كه برند شما را بيان مي كند و نحوه آن را به بيننده نمايش مي دهد تهيه كنيد و در مقابل خود قرار دهيد و به عنوان يك بيننده عادي مهم ترين آن را انتخاب كنيد.
  3. سعي كنيد يك فراخوان عمومي تشكيل دهيد:از طريق يك همه پرسي شما مي توانيد ذهن تمام افراد را مورد بررسي قرار دهيد و ديدگاه هاي بيشتري نسبت به ايده خود به دست بياوريد

10.رقباي شما چه كساني هستند

بهترين قسمت كه مخاطبان شما از آن استفاده كرده اند كجاس؟ چه چيزي باعث شده آنها نسبت به بقيه رتبه بالاتري داشته باشند و از چه قسمت هايي بايد اجتناب كنيم!!! اين سوالايست كه ما بايد بررسي كنيم تا بتوانيم بهترين فكر و ايده را پياده كنيم تا بتوانيم نسبت به بقيه متمايز باشيم و ايده جديدتري پياده كنيم.

همچنين يكي از نكات مهم اين است كه مطمعن باشيد كه به وضوح خود را از رقباي خود متمايز ساخته ايد.اگر تمام مشاغل در كسب و كار شما در طراحي لوگو خود از رنگ تك استفاده كرده اند شما مي توانيد از رنگ هاي مختلف و جذاب ديگر نيز مي توانيد در لوگو استفاده كنيد.

11.سبك خود را انتخاب كنيد

اكنون شما يك ايده از نام تجاري خود داريد”كه در مرحله قبل آن را آموختيد”وقت آن رسيده كه آن را پياده سازي و طراحي كنيد.عناصر مختلفي مي تواند در طراحي آرم شما ,از جمله شكل,رنگ,لوگو تايپ و…جاي داشته باشد. طراحي كردن هر قسمت مي تواند شما به مرحله بعدي ببرد و كم كم شكل كلي آرم را شكل بدهد.

هنگام ايده پردازي در مورد لوگوي خود اولين چيزي كه بايد مد نظر قرار دهيد زيباشناسي آن است كه با نام تجاري شما ست و هماهنگ شود.بهتر است براي طراحي برند خودتان سبكاي مختلف را تست كنيد تا بهترين را انتخاب كنيد.

در قسمت زير چند دسته بندي سبك طراحي لوگو را قرار داده ايم:

  • طراحي كلاسيك
  • يك پارچه سازي با سيستم تعامل محصول
  • مدرن و مينيماليستي
  • سرگرم كننده و جذاب
  • دستساز

12.چه نوع نمادي مناسب فعاليت شماست

كسب و كارهاي مختلف داراي آرم ها و رنگ هاي خاصي هستند كه عموما مخاطبان با استفاده از آن لوگو ها و رنگ ها آن فعاليت را شناسايي مي كنند.براي انتخاب يك آرم كه مخصوص كسب و كار شما باشد بايد قسمت هاي مختلفي را در نظر بگيريد يكي از آنها زيبايي لوگو و نوع تنظيم رنگ آن مي باشد لوگويي كه منحصر به فرد و تركيبي خاص را به وحود بياورد.همچنين بايد در نظر داشته باشيد لوگوي شركت شما بايد ساده و مفهومي باشد تا بتواند به خوبي منظور خودش را به بيننده انتقال دهد.

آرم تجاري شما نبايد غير مرتبط با كسب و كاري كه انجام مي دهيد باشد تا مخاطب را سر در گم كند,همچنين اگر از لوگو تايپ استفاده مي كنيد بايد در نظر داشته باشيد كه متن لوگو نبايد زياد طولاني باشد

در قسمت نماد هاي تصويري يك نماد هر چقدر ساده و پيچيده باشد يك نكته را بايد در خود جاي دهد آن هم منحصر به فرد بودن است تا بتواند در ذهن مخاطبين جاي پيدا كند.

معقولترين علامت تركيبي مي تواند از طريق تلفيق دو نماد نوشتاري و تصويري كه يكديگر را تكميل مي كنند شكل بگيرد,عناصر گرافيكي كه يكپارچگي كامل و همسان را در خود داشته باشند و بتوانند همديگر را كامل كنند

13.به صورت سياه و سفيد خلق كنيد

دستكاري نكردن رنگ تا انتهاي كار به شما كمك مي‌كند تا توجه خود را بر اصول ايده متمركز كنيد و تغييرات آن را بتوانيد به سادگي انجام دهيد. با استفاده از رنگ‌بندي جالب يك ايده ضعيف بهتر نمي شود، در صورتيكه يك ايده خوب حتي بدون توجه به  رنگ نيز خوب است. اگر يك آرم معروف را در ذهن خود تصور كنيد شكلي كه از آن در ذهن ما به وجود مي‌آيد يك تصوير بدون رنگ است. اين خطوط، شكل‌ها و ايده‌ها هستند كه يك طرح خوب را مي‌سازند و فرقي نمي‌كند كه اين طرح يك سيب گاز زده باشد، سه نوار موازي يا چهار حلقه به هم پيوسته و يا هرچيز ديگري باشد.

منبع:creativebloq

حال چه سودي براي شما و تجارت شما خواهد داشت؟

انسان داراي حواس ۵ گانه است و اين حواس به صورت ناخودآگاه بر روي ذهن شما تاثير عميقي خواهد داشت. بوي يك گل رز را مي توانيد تجسم كنيد؟ اين امر نشان مي دهد حتي اگر گل رزي وجود نداشته باشد شما بوي آن را در ذهنتان ثبت و حتي قابليت ياد آوري آن را نيز داريد. آرم استيشن مي تواند دقيقا همين قابليت را داشته باشد.

دقت كنيد در جهان امروز و شما مي بايست به صورت خيلي دقيق ، حساب شده و حرفه اي اقدام به تبليغ نماييد اين روش ها اعبارت اند از :

• آشنايي
• اعتماد سازي
• معرفي
• ايجاد نياز
• فروش و خدمات
• پيگيري پس از فروش

شايد به نظر شما اين مطالب چه ارتباطي به طراحي لوگو دارد، توجه داشته باشيد نشان واره با وجود دارا بودن زيبايي بصري و شنيداري، اما در حوزه برنديگ قرار ميگيرد.

طراحي لوگو تلفيقي از ماهيت و شاكله ي شركت شماست. يك تبليغ و لوگو كه حتي بعد از مدت زمان استفاده از آن نيز هنوز جذاب و قابل تكرار و حتي به صورت فوكاهي مورد استفاده باشد، لوگو موفقي است به عنوان مثال “صاايران، هر روز بهتر از ديروز، دين، دين” اين برندسازي آنقدر محبوب و موفق بوده است كه حتي بعد از حيات بصري و شنيداري خود نيز امتداد داشته و بارها و بارها تكرار شده است.

آشنايي و اعتماد سازي چگونه صورت ميگيرد؟

اگر شما تبليغ برندي را در رسانه ديده ايد و حال به فروشگاهي جهت خريد آن نوع كالا رفته ايد شما نماد يا آرم يا لوگوي آن شركت را به صرف ديدن بصري و تقارب آن با ذهن ناخودآگاتان را بيشتر مي پسنديد و اين امر سبب اعتماد بيشتر به آن برند  خواهد شد.

بعد از فروش محصول نشان واره چگونه مي تواند مبلغ برند شما باشد؟

مثال برند نوكيا بسيار مثال خوبي است ! هرگاه شما تلفن همراه خود را روشن مي نماييد صداي آن را خواهيد شنيد حتي با فرض بر اينكه تلفن همراه شما در جيبتان باشد، افرادي كه در اطراف شما هستند باشنيدن صداي گوشيتان به نحوي تبليغ نوكيا را درك خواهند نمود، اينكه شما گوشي نوكيا داريد، تعداد دفعاتي كه با اين امر موجه شده ايد بسياراند. و اين خود به نحوي تبليغ رايگان براي برند شماست.

تا بحال شده است از برندي استفاده نماييد و از داشتن آن برند رضايت كافي را داشته باشيد؟ اگر چنين اتفاقي براي شما رخ داده است حتما توجه نموده ايد كه به محض شنيدن صدا، تصوير و … آن برند در رسانه ها، شما ترغيب به ديدن آن آگهي و … خواهيد شد. اين امر نشان دهنده آن است كه وقتي به برندي اعتماد مي كنيد، آن را ناخوآگاه پيگيري مي نماييد! و اين امر با كد سازي (لوگو و …) از طرف آن برند انجام خواهد شد و اينگونه است كه شما را ترغيب به خريد بعدي و بروز رساني كالايتان مي نمايد.

نتيجه گيري

در خاتمه برندينگ هزينه ايست كه اكنون پرداخت مي نماييد اما در مدت زمان و هرچه بيشتر پيش برود همانند سود سرمايه گذاري به شما سود بيشتري را ارائه مي نماييد و يكي از ابزار هاي برنديگ و نماد سازي “طراحي لوگو” شناخته خواهد شد. كه نه تنها جنبه تبليغاتي، بلكه اقتدار و قدرت يك شركت را مي رساند.

 

منبع: https://rivaliran.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.